Followers

Promosi Hebat

Peluang untuk menambah wang poket anda. [Churp Churp]

Cipta GAME menarik di #MiloCansNextGame dan menang RM 10K!

The smartest Samsung Galaxy SII. #LoveMySII

Monday, August 15, 2011

4 korban pentas runtuh

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjy-kkUjUy1jpFs3TIuC8M8OX5Yh84ObVFd4lHAgPVvs8GaLtLu5R0uwrJ6yqOwZ9JB1Qiihg8Y4e1gMts1WvSE2v8Ds9FfC-sLN7dZARZ3JoJp1gkgPMIf-hASLM1fUBuHoZBZ2oTy0-nS/s1600/run.jpg

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi1wwwoUOPVi6EM7u0F5vWnent9OmtotMDkGchLq10kxQNtoJ3RR7IcfUWw2qor9dw2MAmPhaIFo9yXqZJgc9CqKl1E8Rvb3aL9Mmk1ETJNz17zzhbkkP6-vRaDirbRwYq2wD-8-M1yNwwn/s1600/run2.jpg

WASHINGTON: Sekurang-kurangnya empat orang terbunuh dan 40 lagi cedera apabila sktruktur pentas runtuh di Indiana, kata pihak berkuasa tempatan, awal pagi semalam.

Tragedi itu berlaku malam semalam apabila angin kencang meruntuhkan pelantar pentas yang disediakan untuk konsert muzik country sejurus sebelum jam 9 malam waktu tempatan (1 pagi GMT), kata polis. Televisyen WTHR menyiarkan bilangan mangsa yang cedera - mengalami luka dan lebam hingga kepada patah anggota dan kecederaan kepala - kira-kira 46 orang.

Stesen TV itu berkata, mangsa yang cedera termasuk seorang kanak-kanak lelaki berusia tujuh tahun. Semua mangsa dirawat di hospital sekitar Indianapolis, tetapi pihak berkuasa menegaskan angka kematian mungkin meningkat berikutan sesetengah mangsa cedera parah. Tiada maklumat terkini mengenai empat mangsa yang terkorban.

“Secara jujur saya katakan, mungkin ada lagi mangsa yang terkorban,” kata jurucakap Polis Indiana, Dave Bursten kepada wartawan. “Kami berharap semua orang akan berdoa untuk mangsa yang tercedera.” Tiada siapa yang membuat persembahan ketika tragedi itu berlaku. Saksi berkata, acara pembukaan sudah bermula dan penonton menunggu kumpulan muzik country Sugarland memulakan konsertnya.

“Tiba-tiba angin kencang bertiup kali kedua dan pentas mula bergoyang secara perlahan-lahan. Astaka pentas mula bergegar. Semua orang mula bertempiaran lari cuba untuk keluar dari situ,” kata saksi, Jason Scofield kepada stesen WTHR.

Amaran ribut petir sudah dikeluarkan wilayah Marion kira-kira jam 8.35 malam waktu tempatan (12.35 GMT), sejurus sebelum konsert itu bermula. Petugas kecemasan dan peminat segera bertumpu ke pentas yang runtuh dan bertungkus-lumus menyelamatkan mereka yang terperangkap, lapor akhbar Indianapolis Star. Sementara itu, kumpulan Sugarland meluahkan takziah kepada keluarga mangsa melalui mesej di Twitter.

“Kami berdoa untuk peminat dan masyarakat Indiana,” kata kumpulan itu.

“Kami berharap anda semua menyertai kami.” - AFP

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...