Followers

Promosi Hebat

Peluang untuk menambah wang poket anda. [Churp Churp]

Cipta GAME menarik di #MiloCansNextGame dan menang RM 10K!

The smartest Samsung Galaxy SII. #LoveMySII

Monday, August 15, 2011

Fabregas Sah ke Barcelona

REUNITED ... Cesc Fabregas is set for a return to the Nou Camp



Cesc Fabregas telah mengakhiri salah satu saga pemindahan terpanjang yang berlaku di dalam bola sepak Inggeris dengan melengkapkan perpindahan dari Arsenal ke Barcelona.

Fabregas telah menandatangani kontrak lima tahun dengan kelab asalnya dengan klausa pembelian yang ditetapkan bernilai € 200 juta.

Fabregas tidak pernah menyembunyikan keinginannya untuk kembali ke Barcelona - kelab yang disertainya sehingga berusia 16 tahun sebelum dibeli oleh Arsenal.

Walaupun dakwaan sepanjang musim panas daripada pengurus Arsenal, Arsene Wenger bahawa Fabregas akan kekal di London, The Gunners akhirnya mengalah dan bersetuju dengan perjanjian yang menghampiri nilai £ 40 juta.

Selepas perjanjian telah disahkan pada Ahad lalu, Fabregas dikehendaki menjalani ujian kesihatan pada pagi Isnin dan team perubatan Barcelona menyifatkan: "Semua ujian yang diambil memuaskan"

"Saya menunggu dari hari ke hari, bulan ke bulan dan tahun ke tahun dalam tempoh yang agak lama," kata Fabregas kepada peminat. "Ia adalah hari yang sangat istimewa saya pulang ke tempat asal saya selepas lapan tahun. Saya tahu ramai yang akan kecewa di antara anda apabila saya meninggalkan London, tetapi saya kembali ke Barca adalah untuk cabaran hidup saya. Saya berharap untuk meninggalkan kenangan yang baik disini."

Dalam sidang media yang berlangsung itu,
Fabregas telah diberikan Jersi No. 4 di Barca.

Dia juga memberikan pujian khas untuk Wenger, yang telah menjadi idola kepada pemain tengah itu pada ketika berada di England.

"Saya tidak akan mempunyai kata-kata yang cukup untuk mengucapkan terima kasih kepada semua yang dia lakukan untuk saya," katanya. "

"Jika hari ini saya di sini bersama-sama kamu, ia adalah disebabkan oleh dia (Wenger). Saya terhutang budi kepadanya.

Wenger memberitahu sidang akhbar bahawa beliau percaya Arsenal akan bangkit walaupun kehilangan kapten pasukan.

"Kami kehilangan seorang pemain yang bertaraf dunia dan kita sedih mengenainya," kata Wenger. "Kami cuba untuk menahannya tetapi pada akhirnya kita memutuskan untuk menghormati keinginan pemain. Banyak pemain bintang meninggalkan pasukan ini dan kita akan tunjukkan bahawa pasukan ini tetap mampu berdiri tanpanya (Fabregas). - Terkini Dunia

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...