Followers

Promosi Hebat

Peluang untuk menambah wang poket anda. [Churp Churp]

Cipta GAME menarik di #MiloCansNextGame dan menang RM 10K!

The smartest Samsung Galaxy SII. #LoveMySII

Wednesday, August 17, 2011

Lindegaard idam jersi No. 1 United

http://www.kosmo.com.my/kosmo/pix/2011/0817/Kosmo/Sukan/su_10.1.jpg


LONDON - Anders Lindegaard mahu merampas jersi No. 1 Manchester United daripada bintang baharu, David De Gea.

De Gea yang dibeli dengan harga £18 juta (RM87 juta) dari Atletico Madrid bulan lalu, dilihat masih gagal menunjukkan prestasi sebenar.

Dia sering melakukan kesilapan mudah yang hampir mengundang padah buat United dalam dua aksi sebelum ini.

Pada aksi Perisai Komuniti menentang Manchester City di Wembley dua minggu lalu, De Gea hampir menjadi penyebab kekalahan United sebelum The Red Devils menang 2-1.

Kelmarin, De Gea sekali lagi gagal memperlihatkan kehebatannya apabila bertanggungjawab kepada gol penyamaan West Bromwich sebelum United melakar kemenangan 2-1 pada aksi pembukaan Liga Perdana England itu.

"Saya tidak gentar untuk menjadi (pemain) No. 1 di United. Itulah tujuan saya ke sini (Old Trafford). Saya mahu beraksi dan menjadi yang terbaik.

"Pengurus (Alex Ferguson) akan memutuskan siapa yang (terbaik) akan diturunkan.

"Saya tidak mempunyai rasa takut dan saya percaya kepada kemampuan diri saya untuk beraksi di tahap ini jika tidak, saya tidak berada di United," kata Lindergaard.

Lindergaard menyertai United pada Januari lalu dengan nilai perpindahan berjumlah £3.5 juta (RM17 juta) dari kelab Norway, Aalesund.

Dia membuat penampilan sebanyak dua kali bersama skuad utama United ketika aksi Piala FA menentang Southampton dan Crawley sebelum menjalani pembedahan lutut pada Mac lalu. - Agensi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...