Followers

Promosi Hebat

Peluang untuk menambah wang poket anda. [Churp Churp]

Cipta GAME menarik di #MiloCansNextGame dan menang RM 10K!

The smartest Samsung Galaxy SII. #LoveMySII

Sunday, September 25, 2011

Chong Wei ke final

 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjX1XZVwQN36KoiLx_di_CrEv3vYA6E_hEW9IOzClKn-opZuRwKWANRXI45QaZL7-4-0pNQH3mtz-avDKDNPq2e3HXqBIlIsp87Tfb-TbBekV6wZyXE79dbbFWnBl3_0XWCy0Tw-HsEoRQ/s400/lee-chong-wei.jpg

TOKYO – Juara bertahan, Datuk Lee Chong Wei mengesahkan tiket ke perlawanan akhir Kejohanan Badminton Siri Super Terbuka Jepun selepas menewaskan pemain Denmark, Peter Gade 21-13, 21-16 pada peringkat separuh akhir semalam. Pemain No. 1 dunia itu mudah melepasi tentangan hebat daripada pemain Denmark yang berusia 34 tahun itu.

“Peter adalah seorang pemain yang hebat. Saya rasa ia agak sukar untuk mengatasinya secara fizikal. Saya hanya perlu bermain dengan tenang dan cuba untuk menyerang apabila mempunyai peluang. “Saya mempunyai hanya satu perlawanan lagi untuk diharungi dan berharap rentak cemerlang ini berterusan pada final esok (hari ini). Saya akan cuba untuk melakukan yang terbaik dan kalau boleh menjulang gelaran juara,” ujarnya.

Pada edisi tahun lepas, Chong Wei muncul juara Terbuka Jepun selepas mengalahkan Lin Dan pada perlawanan akhir. Sementara itu hasrat Chong Wei untuk berdepan Lin Dan pada final hari ini tidak kesampaian kerana juara dunia dari China itu mengambil keputusan menarik diri semalam akibat kecederaan. Keputusan Lin Dan itu membolehkan rakan senegaranya, Chen Long melangkah ke final. “Saya kecewa kerana tidak dapat meneruskan permainan dan saya juga tidak berani untuk mengambil risiko,” kata Lin Dan. - AFP

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...