Followers

Promosi Hebat

Peluang untuk menambah wang poket anda. [Churp Churp]

Cipta GAME menarik di #MiloCansNextGame dan menang RM 10K!

The smartest Samsung Galaxy SII. #LoveMySII

Thursday, August 11, 2011

Anonymous Sumpah ‘Bunuh’ Facebook 5 Nov


http://mynewshub.my/bm/files/2011/08/t1larg.anonymous.syria_.page_.jpg

PALO ALTO, Calif. – Kumpulan penggodam internet terkenal, Anonymous sedang merancang untuk ‘membunuh’ Facebook dan telah mengumumkan tarikh ia akan cuba berbuat demikian dalam satu kenyataan yang mula mendapat perhatian serata dunia bermula Selasa lalu.

Dalam satu video YouTube, kumpulan penggodam itu memberi amaran, “Perantaraan komunikasi yang anda semua sangat minati akan dimusnahkan.”

“Jika anda seorang penggodaman atau seseorang yang hanya ingin melindungi kebebasan maklumat, sertai dan bunuh Facebook demi privasi anda sendiri.”

Kumpulan itu menyatakan dalam mesejnya bahawa “Operasi Facebook” akan bermula pada 5 November.

Ia mendakwa yang rangkaian sosial itu, yang berpusat di Palo Alto, California, menyediakan maklumat kepada”agensi kerajaan” supaya mereka boleh “mengintip orang awam”.

Walaupun bukan satu entiti tunggal, Anonymous menghubungkan penggodam merentasi satu dunia dengan matlamat melakukan tindakan sivil membantah secara dalam talian (online).

Terbaru, kumpulan penggodam “AntiSec” – yang berkait dengan Anonymous – mendakwa bahawa minggu lepas ia telah “merosakkan dan memusnahkan” beberapa laman web agensi polis Amerika Syarikat sebagai tindak balas kepada penangkapan beberapa suspek serangan siber. (http://www.foxnews.com)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...