Followers

Promosi Hebat

Peluang untuk menambah wang poket anda. [Churp Churp]

Cipta GAME menarik di #MiloCansNextGame dan menang RM 10K!

The smartest Samsung Galaxy SII. #LoveMySII

Sunday, August 21, 2011

Barisan muda United berwibawa


Smalling


LONDON - Alex Ferguson yakin bahawa barisan muda yang menggalas cabaran Manchester United musim ini mampu menghadiahkan mereka gelaran liga yang ke-20.

Pengurus United itu percaya bahawa David de Gea, Phil Jones, Chris Smalling, kembar Da Silva, Jonny Evans, Danny Welbeck dan Tom Cleverley boleh memikul tanggungjawab yang amanahkan kepada mereka musim ini.

Evans merupakan pemain paling tua dalam kalangan barisan muda United ini iaitu berusia 23 tahun, manakala yang lainnya 19 hingga 21 tahun.

Ferguson berkata: "Pemain muda ini mempunyai kemampuan serta berdaya saing. Saya tidak ada perasaan bimbang, malah sentiasa memandang ke hadapan terhadap kemampuan barisan muda United ini."

Esok, United akan berdepan Spurs dan Ferguson dijangka menurunkan barisan pertahanan muda dalam kesebelasan utamanya.

Ferguson tidak mahu menurunkan Nemanja Vidic dan Rio Ferdinand kerana bim- bang kecederaan mereka akan bertambah teruk.

Menurut Ferguson: "Kesebelasan utama United pada perlawanan Isnin ini akan di- ketuai barisan pertahanan muda yang bakal dipertanggungjawabkan kepada Jones, Evans, Smalling dan De Gea.

"Mereka (pemain muda) tidak memiliki pengalaman seperti Ferdinand, Vidic mahu- pun van der Sar tetapi mereka mempunyai potensi serta keyakinan untuk beraksi."

Kapten United, Vidic yang mengalami ke- cederaan di bahagian paha dijangka akan direhatkan untuk tempoh sebulan lagi, manakala Ferdinand semakin pulih.

"Rio mungkin akan pulih sepenuhnya pada perlawanan menentang Arsenal penghujung minggu depan," kata Ferguson. - Agensi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...