Followers

Promosi Hebat

Peluang untuk menambah wang poket anda. [Churp Churp]

Cipta GAME menarik di #MiloCansNextGame dan menang RM 10K!

The smartest Samsung Galaxy SII. #LoveMySII

Thursday, August 18, 2011

Man. United dapat untung paling besar

http://agungbudiharjo.com/wp-content/uploads/2011/07/iThinc-ManchesterUnited.jpg


LONDON - Barcelona dan Manchester United masing-masing memperoleh 50 juta euro (RM213 juta) selepas melayakkan diri ke final Liga Juara-Juara musim lalu.

Menurut Kesatuan Bola Sepak Eropah (UEFA), secara keseluruhannya, sebanyak 754.1 juta euro (RM3 bilion) telah diberikan kepada kesemua 32 pasukan yang beraksi pada kempen berprestij di Eropah itu musim lalu.

Jumlah itu adalah hasil daripada bayaran yang diterima daripada saluran televisyen dari seluruh dunia yang menayangkan aksi Liga Juara-Juara secara langsung.

United mendahului senarai penerima tertinggi dengan jumlah 53.2 juta euro (RM226.95 juta).

Skuad The Red Devils itu menerima kira-kira 27 juta euro (RM115 juta) hasil persembahan mereka, manakala 25.9 juta euro (RM125.8 juta) menerusi saluran televisyen.

Walaupun muncul juara selepas membenam United 3-1 pada aksi final di Wembley, Barcelona hanya memperoleh 51 juta euro (RM217 juta).

Biarpun menerima 30.7 juta (RM130 juta) berdasarkan persembahan, namun Barcelona hanya mengumpul 20.3 juta (RM87 juta) daripada saluran televisyen.

Antara pasukan lain yang turut memperoleh keuntungan tertinggi termasuklah Chelsea, Schalke 04, Real Madrid, Inter Milan, Bayern Munich dan Tottenham Hotspur. - Reuters

Kekal berhubung dengan hanya RM 25 sebulan melalui #DiGiJomBerry


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...