Followers

Promosi Hebat

Peluang untuk menambah wang poket anda. [Churp Churp]

Cipta GAME menarik di #MiloCansNextGame dan menang RM 10K!

The smartest Samsung Galaxy SII. #LoveMySII

Friday, August 19, 2011

Peserta RADIG2 (Misi Ramadan di Gaza) dikejutkan serangan Israel.

Rombongan Misi Ramadan di Gaza kali kedua (Radig 2) anjuran Majlis Perunding Pertubuhan Islam Malaysia (Mapim) disertai 33 peserta misi ini diketuai oleh Setiausaha Agong Mapim Mohd Azmi Abdul Hamid.

Misi Radig 2 Mapim itu akan terlibat dalam beberapa acara penting seperti majlis menandatangani memorandum persefahaman mengenai projek pembinaan Hospital Kanak-kanak di Gaza dan perbincangan mengenai kerjasama media dan pendidikan.

Mengikut berita Astro Awani sebentar tadi peserta Radig2 telah dikejutkan dengan serangan Israel. Satu letupan kuat mengegarkan hotel yang mereka huni. Serangan itu telah berlaku pada pukul 1 pagi waktu tempatan.

Setiausaha Agong Mapim Mohd Azmi Abdul Hamid berkata semua angggota misi tersebut selamat. Justeru itu keluarga dan sanak saudara yang berada di tanah air bersabar dan mendoakan keselamatan mereka.

"Dari hotel, kami dapat melihat kepulan asap dan api menyala terang dan sejurus kemudian kedengaran bunyi siren ambulan dan briged bomba menuju ke tempat kejadian. Kami kemudian difahamkan bahawa letupan itu adalah akibat serangan udara tentera Isreal."


Link
Untuk pengetahuan semua Dr Sheikh Muszaphar juga adalah salah seorang peserta rombongan tersebut. Di harapkan semua mereka selamat, marilah kita sebagai rakyat Malaysia mendoakan keselamatan mereka disana.Gambar dari FanClub Dr Sheikh Muszaphar. - cthoney

RM10,000 untuk anda! [NescafeChillah]

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...