Followers

Promosi Hebat

Peluang untuk menambah wang poket anda. [Churp Churp]

Cipta GAME menarik di #MiloCansNextGame dan menang RM 10K!

The smartest Samsung Galaxy SII. #LoveMySII

Saturday, August 20, 2011

SAYA BUKA BUKA TENGOK MEREKA DAH PANGKAH BAKI UNDI- KOMANDO KAMIL

Mohd Kamel Omar (kanan) menceritakan peristiwa ditawarkan 'habuan' untuk memangkah undi pos di kem TUDM di Butterworth. Manakala Mohamed Nasir (kiri) diarah memangkah 900 kertas undi pos pada pilihan raya umum ketujuh di sebuah kem di Sandakan.



Mohd Kamel Omar, 49 atau lebih dikenali dengan nama ‘Kamel Komando’ menceritakan pengalamannya membawa karung undi pos dari Kem Tentera TUDM Butterworth pada pilihan raya umum ke 10 pada tahun 1999.

“Pada hari mengundi pos, kira-kira jam 4.30 petang ketika masuk ke sebuah bilik yang ditutup tingkap dan pintu, saya terkejut bila lihat ramai anggota tentera yang sedang pangkah kertas undi.

“Mereka kata pada saya – Hang nak pangkah apa, hang pangkahlah. Nanti adalah habuan untuk hang. Mereka beri saya satu kotak suruh saya selesaikan pangkah dalam setengah jam. Saya tak mahu subahat. Ini khianat namanya,” cerita beliau.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...