Followers

Promosi Hebat

Peluang untuk menambah wang poket anda. [Churp Churp]

Cipta GAME menarik di #MiloCansNextGame dan menang RM 10K!

The smartest Samsung Galaxy SII. #LoveMySII

Saturday, August 20, 2011

Gang Curi Blackberry RM2.3 Juta Tumpas

Terbaru: Blackberry Touchscreen


SEPANG – Polis Selangor berjaya menumpaskan sindiket pecah gudang di kargo Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) yang melarikan 2,100 unit telefon bimbit Blackberry, bernilai RM2.3 juta, semalam.

Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata, lima lelaki rakyat tempatan berumur antara 30 dan 52 tahun ditahan sehingga hari ini untuk siasatan lanjut.

Hasil daripada tangkapan itu, katanya, polis merampas 1,470 unit telefon bimbit Blackberry model 9780, bernilai RM1.7 juta dan terus mencari 630 unit lagi yang belum ditemui.

Beliau berkata pada 10.20 pagi semalam, polis yang menerima laporan pintu bahagian dalam gudang itu telah dipecahkan, terus membentuk sebuah pasukan khas di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sepang yang dianggotai 12 pegawai dengan diketuai oleh ASP Zaihairul Idrus.

“Dalam masa lebih kurang dua jam, polis berjaya menangkap tiga lelaki tempatan berumur 30-an di kawasan kargo,” katanya pada sidang media yang diadakan di IPD Sepang hari ini.

Tun Hisan berkata ketiga-tiga lelaki itu bekerja di bahagian logistik kargo sejak tiga hingga lima tahun lepas dan akan didakwa mengikut Seksyen 454 Kanun Keseksaan (Pecah Rumah).

Katanya hasil maklumat lanjut, pasukan itu menyerbu sebuah gudang barang-barang lusuh di Batu 12 Jalan Puchong, Serdang dan merampas 1,470 unit telefon yang merupakan barangan curi serta menahan pemilik gudang serta seorang pekerjanya.

Tun Hisan berkata telefon bimbit tersebut tiba di kargo KLIA pada 17 Ogos dari Hungary.

“Selepas pengesahan daripada pihak kastam, telefon-telefon tersebut akan dihantar ke sebuah syarikat di Petaling Jaya. Saya juga memberi amaran keras kepada pemilik barangan lusuh supaya jangan membeli barangan curi. Kita akan ambil tindakan tegas untuk membatalkan lesen,” katanya lagi.

Sementara itu, Tun Hisan meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kes pembunuhan seorang warga Indonesia di sebuah rumah di Kampung Abu
Bakar Baginda Sepang supaya menghubungi polis.

Mangsa yang merupakan buruh kontrak, ditemui mati akibat ditetak di bahagian leher pada jam 8.30 malam, 10 Ogos.

Katanya polis mencari lelaki warga Indonesia bernama Saiful Alam Marsali, berumur dalam lingkungan 36 tahun, untuk membantu siasatan kes pembunuhan itu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...